Kör genom yttre rymden i detta bisarra löpspel
Run är ett konstigt oändligt löpspel där du behöver resa genom väggarna, golven och taken i yttre rymden.
En resa genom tid och rum
Idén om Run är ganska lik spel som Temple Run och Subway Surfers. Din karaktär (i det här fallet en liten utomjording) springer automatiskt framåt och du måste komma så långt som möjligt genom att undvika hålen som kommer att skicka dig ner i rymdens avgrund nedanför.
Dynamiken är liknande andra oändliga löpare i det att du måste röra dig från sida till sida och hoppa för att undvika hålen. Twist med Run är att du kan rotera hela spelområdet för att ändra layouten på hålen. Det är en intressant twist (bokstavligen!) men det räcker inte för att göra Run mycket intressant och gameplayet är fortfarande ganska tråkigt. Även om du kan avancera genom nivåer finns det inga power-ups, prestationer eller fantasifulla hinder att undvika - bara monotont spring i rymden.
Hur man spelar Run
Kontrollerna för Run är mycket enkla - det finns knappar för att röra sig från sida till sida och en separat hoppknapp. Även om de inte är överdrivet komplexa är kontrollerna fortfarande klumpiga. Vänster- och högerknapparna är inte särskilt responsiva och vi skulle ha velat ha en möjlighet att kunna trycka var som helst på antingen sidan av skärmen för att röra sig istället.
Begränsad grafisk attraktion
Även om Run har en viss retro 3D-charm är grafiken tråkig och det finns ingen variation på den neonfärgade scenen och den svarta bakgrunden (även om färgerna ändras mellan nivåerna). Huvudkaraktären är grovt designad och oattraktiv.
Den husmusik som ackompanjerar Run är en av de bästa sakerna med spelet och det är uppfriskande att höra en oändlig löparsoundtrack som inte loopar samma korta melodi.
Domslutet
Run är en mycket grundläggande endless runner och även dess unika försäljningsargument - möjligheten att rotera scenen - blir tråkig efter ett tag.
Användarrecensioner om Run